Det finns mängder med olika typer av trycksaker för olika användningsområden. Men det gäller också att använda dem på rätt sätt. Här ger vi några exempel på olika typer av trycksaker och hur och när det lämpar sig att använda dessa.
En flyer eller flygblad är en enkelsidig trycksak som ofta är ganska billig att trycka upp i större volymer. De är därför bra att använda om du till exempel vill stå och dela ut reklam på stan, på en mässa eller vid andra tillfällen då det rör sig mycket människor. En flyer är också bra att använda om du vill dela ut reklam i brevlådor och brevinkast. Här gäller det att ha en grafisk design som drar till sig uppmärksamhet och ett budskap som snabbt fångar intresse.
En broschyr är en flersidig trycksak och därmed lite dyrare att trycka upp. Dessa kan vara bra att ha till hands vid till exempel mässor och ge till potentiella kunder. Broschyren kan ge lite mer information om ditt företag, produkter och tjänster än vad du kan få med i en flyer.
En rollup är ett snabbt och enkelt hjälpmedel som är bra att ha om du till exempel ska hålla en presentation eller ställa ut på en mässa. Den är lätt att bära med sig och du fäller snabbt ut den när du väl är på plats. En rollup kan vara ett väldigt effektivt sätt att dra till sig uppmärksamhet. Men även här är såklart den grafiska designen och budskapet avgörande för hur väl den fungerar.
Behöver man visitkort i dagens digitala samhälle? Svaret är JA. Det finns inget smidigare sätt att snabbt lämna ut sina kontaktuppgifter och samtidigt ge ett gott första intryck. Visitkortet hjälper dig att få dina potentiella kunder att komma ihåg dig efter ditt möte och ta kontakt igen. Med en unik grafisk design på visitkortet kan du även sticka ut från mängden och därmed använda visitkortet som ett effektivt marknadsföringsverktyg.
Det finns få saker som kan bli så stressande som att inte lyckas komma på vad man ska ge vännen, syrran eller pappa i födelsedagspresent. Hjälp dina kunder genom att erbjuda dem presentkort på dina produkter och tjänster. Genom att ha ett snyggt designat presentkort ger du ett unikt och proffsigt intryck och lockar dina kunder att köpa just dina presentkort.
Syns man inte så finns man inte. Att ha en skylt som sticker ut och drar till sig uppmärksamhet utanför din butik eller ditt kontor kan få folk att bli intresserade. Genom en strategisk placering som gör att folk inte kan missa den skapar den också igenkänning eftersom folk ser den gång på gång då de passerar utanför din lokal. För dig som hellre vill marknadsföra dig digitalt, besök till exempel ungapped.se.